استفاده از شیشه که جز ٔ جدایی ناپذیر ساختمانها محسوب می شود از دیرباز به طور متداول در دنیای ساختمان صورت گرفته است، و امروزه قیمت فریم لس ها و انواع آنها توجه مشتریان را به خود جلب می کند ، که یکی از پرکاربردترینها در مصالح ساختمان سازی است.
پروفیل فریم لس چه مزایایی دارد؟
کار برد شیشه به عنوان یک متریال نما ، ابتدا در برجها و ساختمان های مرتفع صورت گرفت . بعدها از خانواده نما های آلومینیومی نوعی فریم به بازار عرضه شد که به خاطر کمتر دیده شدن آن به فریم لس (frameless)
مشهور شد .در طراحی اولیه و زیر ساخت آن و از مزایای فریم لس ؛استفاده از شیشه های ۲ یا ۳ جداره است ( معمولاً یک لایه شیشه ۴ میل و یک لایه شیشه ۶ میل سکوریت شده ) که یک عایق صوتی و عایق حرارتی با کیفیت را ارائه می دهد.
همچنین علاوه بر زیبایی های چشم نواز در نمای ساختمان استفاده از حد اکثر روشنایی و نور را فراهم می آورد.
از جمله مزایای فریم لس زیر سازه ی فلزی آن است که اجازه می دهد هر زمان فریم ، دچار شکستگی شد به صورت جداگانه ترمیم یا تعمیر شود.
مزیت های دیگر یک فریم لس با کیفیت ایجاد سطح بصری یک نواخت شیشه ای ، بهینه سازی در مصرف انرژی و نیز کنترل دمای محیط ،
عدم محدودیت رنگ های فریم ، نصب آسان شیشه ، با کیفیت تر بودن آن نسبت به پروفیل های قبلی که از مواد بازیافتی تولید می شدند و کم بودن قیمت آن است.
خرید عمده پروفیل های فریم لس با کیفیت
قیمت فریم لس اکثرا وابسته به چگونگی نوع تعیین مصرف کننده ها دارد ،این که چه نوع شیشه ، با چه اندازه و ابعادی مورد نظرشان است ؛ چرا که هر چقدر ابعاد آن بزرگتر باشد ، قیمت آن نیز بیشتر می شود .
نوع شیشه از لحاظ ساده یا معمولی بودن ، دو جداره ، چند جداره و ضخامت آن ، نوع شبکه بندی و مجهز بودن یا نبودن به هوا بند نیز در خرید و قیمت فریم لس با کیفیت مؤثر است .
نصب فریم لس ها که نیازی به داربست ندارند و ساده تر دیگر پروفیل های آلومینیومی نصب می شوند در خرید آن نقش پر رنگی را ایفا می کند.
فریم لس ها در شهر های بزرگ مثل تهران ، اصفهان و شهرهایی که ساختمان های مرتفع دارند عمدتاً به فروش می رسند ، و بازرگانی های زیادی این محصول را برای عرضه به مشتریان خود دارند.
عمده فروش فریم آلومینیومی و فریم لس های باکیفیت ؛ طبیعتاً مراکز ساختمانی و تامین ساختمانی هستند ؛ و مشتریان می توانند از دو طریق برای خرید عمده پروفیل های فریم لس با کیفیت به آنها مراجعه کنند :
_خرید حضوری که با مراجعه ی مشتری به فروشگاه های مربوطه صورت می گیرد .
_خرید غیر حضوری و از طریق مراجعه به فروشگاه های اینترنتی.